برخی انسانها برای آرمانهایشان چه می کنند!!! / گودرز شفیعیان
اندیشه وهنر معلم
راه معلم: مابایدبرای رسیدن به دموکراسی ازکودکان آغازکنیم،تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است.

  

گودرز شفیعیان متولد روستای بکش دودنگه سفلامی باشد، که اکنون به پل فهلیان معروف شده است، گودرز تحصیلات ابتدایی را در همین روستا به پایان برد، وتحصیلات دبیرستانی را در دبیرستا نهای وکیل فهلیان ممسنی ونمازی شیراز ونیز دبیرستان ایزدی نورآباد ممسنی به پایان رساند، ودر سال 1355وارد دانشسرای راهنمایی شیراز در رشته زبان انگلیسی شد.

ایشان در سال  1357 از دانشسرا تربیت معلم فارغ التحصیل شد، ودرهمان سال یعنی مهر 57به استخدام رسمی آموزش وپرورش ممسنی درآمد،تا سال 1360در این شهرستان تدریس  کرد.

 گودرز از مهرماه 1360 به اتهام وابستگی به گروهای چپی از آموزش وپرورش ممسنی اخراج شد. البته این موضوع را یاد آورمی شود،، ایشان در سال 1358دررشته زبان در یکی از دانشکده های وابسته به دانشگاه شیراز پذیرفته شد، که با بسته شدن دانشگاه ها در سال 1359وجریان معروف به انقلاب فرهنگی از دانشگاه به همین اتهام اخراج شد، گودرز مدت هشت سال نیز آموزش وپرورش اخراج بود، وهمچنین اخراج ایشان از دانشگاه نیز تاسال 1367ادامه داشت ،که در این میان در سال 1362نیز دستگیر ومدتی را هم در زندان گذراند، اما پس از آزادی از زندان واحضار مجدد ومحاکمه ،به علت عدم کفایت دلیل تبرئه شد.

 وی که به دیوان عدالت اداری شکایت برده بود، بعد از سه سال نوبت در دیوان عدالت اداری حکم اخراج و انفصال دائم از کلیه خدمات دولتی بود لغوشد، وبعد از معرفی مجدد به وزارت آموزش وپرورش در سال 1368وبازهم بازجویی مجدد از سوی هیات تخلفات اداری سرانجام دوباره ابقا به کارشد.

به هر ترتیبی که بود از سال 1367باز برای ادامه تحصیل به دانشگاه بر گشت، واز سال1368به آموزش وپرورش که باتوجه به فضای امنیتی کامل که بر آموزش وپرورش حاکم بود وهیچ حرکتی تاسال 1380در آموزش وپرورش اجازه فعالیت نداشت، با تشکیل کانو ن های صنفی 1380سعی کرد،که در جهت احقاق حقوق معلمان با کانون های صنفی همکاری کند، که در اولین تظاهرات معلمان در سال 1380وی نیز فعالانه درتجمعات  آموزش وپرورش نورآباد ممسنی شرکت کرد، واز آن موقع تا کنون در ارتباط با حرکتهای صنفی فعال بود ه است.

 علاوه بر شرکت در میتینگ ها و تظاهرات معلمان در مطبوعات کشور نیز تا آنجا که در توانش بود، مسایل ومشکلات معلمان را انعکاس می داد، ازجمله مطبوعات تهران مانند روزنامه بهار ونشریاتی مانند چیستا ودانش مردم ومجله چشم انداز ایران ،که همه ی این نوشته ها بعدها برای وی جرم محسوب گردید، وی در سال 1387به مدت دوماه بوسیله هیات تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش استان فارس به علت تحریک و تشویق معلمان به تظاهرات واعتراض ونیز درج مقاله ای در نشریه چشم انداز ایران از طرف هیات بدوی تخلفات اداری اداره کل آ موزش وپرورش استان فارس در شیراز به دوماه انفصال از آموزش وپرورش محکوم شد، که بوسیله وزارت آموزش وپرورش نیز تایید ودیگر حتی به حکم تجدید نظر وزارت آموزش وپرورش نیز اعتراضی نکرد.

گودرز در سال 87 دوماه از آموزش وپرورش اخراج بود، در اریبهشت 1388به مدت یک روز در بازداشت اداره اطلاعات نورآباد ممسنی به سر برد، شفیعیان در این مرحله ازبازداشت از ساعت 9صبح تا 5بعد از ظهر مورد بازجویی قرار گرفت، سرانجام این بازجویی هشت ساعته  بازنشستگی اجباری بود.

گودرز از سال 1374تا کنون نیز با مطبوعات کشور همکاری داشته است،"نگاهی به فلسفه واندیشه" دومین اثر کتابی گودرز می باشد. سومین اثر گودرزمدت پنج سال است ،درنوبت مجوزاست،که وزارت ارشاد اسلامی تاکنون  با چاپ آن موافقت نکرده است؛ نیاز به یاد آوری است،گودرز شفیعیان این شاعر با احساس حداقل 25اثر کتابی آماده چاپ دارد، که تلاش می کند، آنها را به چاپ برساند، که حداقل سه اثر آنهامربوط به مسائل آموزش وپرورش می باشد،مانتد:  "آموزش وپرورش مدرن در ایران" ، " تاریخ علم در ایران" ، " فلسفه مدرن در ایران" ، " فیزیک وفلسفه"


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

جمعه 27 اسفند 1395برچسب:, :: 20:6 :: نويسنده : *** راه معلم ***

مابرای رسیدن به دموکراسی،بایدازکودکان آغازکنیم ////////////// ///////////////
درباره ی سایت

به سایت اندیشه وهنر معلم خوش آمدید.>>>>>>>>>>>> راه معلم : ماناچاریم دموکراسی راازکودکان آغازکنیم. / تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است./ آموزش دموکراسی ازگفت وگو آغازمی شود./کودکان رابایدبه شنیدن حرف همدیگرعادت دهیم/ وجدان بیدار/ پذیرش منطق /تعادل عقل و احساس / پرهیزازمفت خوری / رعایت قانون جمع / برتری منافع جمعی بر منافع فردی / این تفکر که "هیچکس بدون اشتباه نیست."رابایدبه کودکان بیاموزیم. /// اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی : دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. //// اصل ۲۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی : احزاب، جمعیت‏ها، انجمن‏های سیاسی و صنفی و انجمنهای اسلامی یا اقلیتهای دینی شناخته‌شده آزادند، مشروط به این که اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. هیچ‌کس را نمی‌توان از شرکت در آنها منع کرد یا به شرکت در یکی از آنها مجبورکرد.
تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است ..........
">
تازه ها
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 76
بازدید ماه : 59
بازدید کل : 5571
تعداد مطالب : 169
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1